sharoninmondragon.reismee.nl

Om ziek van te worden :(

Leave my house to go home – MAAN

Je kunt het je niet voorstellen: in een land zitten zonder dat je de taal spreekt, maar je meer thuis voelen dan ooit. Kan dat? Zeker. Ik voel me na een maand eindelijk écht thuis. Toch ben ik bang. Want wat als ik nu weer naar huis moet in Nederland? Kan ik me ooit weer zó thuis voelen?

Zoals iedereen die het nieuws een beetje volgt gehoord heeft, is het Coronavirus nogal… actief in Baskenland. Niet in mijn provincie (Gipuzkoa), maar in de provincie hiernaast (Araba). Toch wordt er overal geroepen: “Sharon, jij wordt de volgende. Jij moet ook naar huis!”
Ik snap het nog altijd niet. Het virus zit toch ook in Nederland? In mijn dorpje, nota bene!

Het zorgsysteem in Spanje lijkt redelijk op Nederland, al moet ik zeggen dat ze hier wat ‘hipper’ zijn. Je kunt hier medicatie halen in een ‘Farmacia’. Je hebt voor een eenvoudige antibioticakuur geen papiertje van je huisarts nodig. Men is hier op alles voorbereid, ook wat betreft het Coronavirus. Wanneer een grote groep ergens is geweest, wordt één van hen getest op Corona. Tot nu toe zijn alle testen negatief, wat voor ons dus positief is!

Toch heeft ook mijn universiteit (University of Mondragón) besloten om haar deuren te sluiten, evenals de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Hoeveel besmettingen waren er op mijn school hier? NUL! Helemaal niks. Alles gebeurt preventief. We worden verzocht om in kleine groepjes verder te werken aan onze taken, want het is niet zo dat we vrij zijn. Ook voor de Erasmusstudenten is er een compleet traject aangeboden. Wij zullen onze minor online voortzetten voor de komende 14 dagen. Is dat een drama? Nee, want volgende week is het hier Saint Joseph, wat inhoudt dat de school hoe dan ook dicht zou zijn! Corona of niet, een bank holiday it is!

Voor mij is het nu alleen maar duimen dat ik niet naar huis hoef, dat ik geen afscheid hoef te nemen van iets wat voor mij meer dan ooit als thuis voelt. Ik voel me gelukkiger, beter en gezónder dan ooit.

Help me mee hopen, want ik ga het nodig hebben!

Mama

Ongelofelijk jammer als jouw droom op deze wijze zal eindigen en toch moet je er ernstig rekening mee houden dat dit kan gaan gebeuren, ik vind het ontzettend jammer en verdrietig voor je, je geniet, leert, verrijkt en je voelt je heerlijk thuis daar in Baskenland en dat doe je bijzonder goed!!
Weet dat ik trots op jou ben
Hoop dat je in quarantaine gaat voor korte duur en dan je droom kunt voortzetten ...en
anders natuurlijk....welkom thuis lieve Sharon, met vele mooie herinneringen, vriendschappen en een onuitwisbare ervaring!
Ik duim!

Kimm

Ik hoop echt dat je daar nog mag blijven en nog mag genieten van het avontuur !
Het is nog geen tijd voor jou om naar huis te gaan. Dus we gaan duimen duimen!

Xxx

Kim

Lieve Sharon
Ook wij hopen dat je mag blijven genieten.
Wat een mooie stap heb je gezet niet wetende wat je te wachten staat,benige twijfels had je maar nu geniet je alleen maar.
Wij duimen met je mee.
Groetjes van je bijna buurtjes

Kees-Jan

Ik heb nog steeds goede hoop dat je kunt/mag blijven. Het is vooral je eigen beslissing die je in overleg neemt met je ouders en anderen die je steunen. Zodra er vanuit de HAN nieuws is, laat ik het je weten. Voor nu: geniet iedere minuut want het is zo mooi om te lezen hoe thuis je je daar voelt. En ik kan het me helemaal voorstellen: ik ben daar een paar keer geweest en had hetzelfde gevoel. Goed bezig! ;-)
Kees-Jan

yvon

Ik duim duim duim duim dat je blijven mag?

Inge

Lieve Sharon, eigenlijk heb ik geen tijd om dit te typen, want ik duim duim duim als nooit te voren dat jij je droom voort kunt zetten in het mooie Baskenland. Dus hou ik het kort. Ik duim en ik hoop, voor jou speciaal en voor de hele wereld dat deze situatie snel voorbij mag zijn en iedereen weer verder kan met genieten en het leven volop te leven. XXX

Saskia

Lieve Sharon,

Veiligheid gaat voor! Maar gewoon even afwachten, het kan ook meevallen. Hopen dat je gewoon kan blijven en anders kun je altijd weer terug.... die keuze heb je altijd?

Oma

Lieve Sharon, jij hoeft voorlopig nog niet naar huis nu iedereen aan het duimen is!! Als ze maar goed de handen wassen daarna....wij zijn blij dat jij het zo naar je zin hebt daar, het lijkt alsof je vakantie hebt, dus blijf genieten en werken!!!
Sharonneke tot de volgende blog hopelijk positief na alle ????
Liefs opa en oma.

Papa

Lieve Sharon,
Zo mooi dat jij je daar zo thuis voelt. We zagen dat laatst al toen we daar een aantal dagen waren.
Nu dat vervelende virus..
Hoop echt dat je niet naar huis hoeft.
Het is hier niet beter geregeld dan daar. Sterker nog hier laten ze vele scholen nog open.
Mensen moeten bij hoesten,verkoudheid al thuis blijven.... Mensen in de zorg en acute zorg moeten pas thuis blijven als ze ook koorts hebben.
Volgens mij heb je hier in de thuis situatie op dit moment meer risico.....
Wat je ook voor een keuze maakt ....ik sta achter je.
Als de keuze voor je gemaakt wordt zullen we dat moeten accepteren. Hoe pijnlijk die ook mag zijn.
Voor nu blijven we duimen .....
Hvj ❤️❤️❤️
Papa

Joris Geelen

Hou je haaks, Sharon! Ik hoop op het allerbeste voor je.
Groeten, Joris

Truus Hermans