sharoninmondragon.reismee.nl

De plannen zijn gewijzigd

Coming home is one of the most beautiful things

Het zat er natuurlijk wel al aan te komen: de kans dat ik op tijd naar huis zou kunnen, werd steeds kleiner. Nederland sloot (grotendeels tot helemaal) haar grenzen voor Spanje en ook België en Duitsland hebben hun grenzen dicht voor sommige landen (of voor alle landen). 14 juni leek redelijk ver weg, maar toch kreeg ook ik gisteren een e-mail van KLM:

Beste Sharon Hiep,

Tot onze spijt moeten wij umededelen dat uw vlucht op 14 juni 2020 is geannuleerd.

Vanaf 4 juli kan ik terugvliegen naar huis met KLM. Dit houdt in dat ik mijn vlucht moet omboeken en mijn accommodatie moet verlengen. Geen probleem, maar wel even apart om wederom me te realiseren dat ik écht vastzit in een land. Vrienden reageerden met reacties als “Eigen schuld, had je eerder maar niet moeten besluiten om niet terug te keren naar Nederland”. Toch vraag ik me af waarom iedereen het de hele tijd vanuit een negatief perspectief blijft bekijken, terwijl ik helemaal niet verdrietig of in paniek ben. Sterker nog: ik vind het helemaal niet erg om nog wat langer te blijven!

Toen ik aan deze reis begon, had ik een aantal plekken die ik wilde bezoeken: Donostia (San Sebastian), Bilbo (Bilbao), Gasteiz (Vitoria), Madrid en de oude plek waar ik in Cataluña gewerkt heb. Verder zou ik nog naar Portugal gaan en stond er een reis op de planning naar Cambrils. Een paar van deze dingen heb ik gedaan, maar het merendeel niet. En denk niet dat ik een optimist ben en ervanuit ga dat dit daadwerkelijk doorgaat! Nee, dat denk ik zeker niet, hand op mijn hart. Maar op zijn minst een berg beklimmen in mijn eigen dorp, of het dorpje ernaast, daar heb ik nog wel hoop voor. In plaats van een kleine twee en een halve maand, zit ik nu weer op een kleine drie maanden, dus ik heb hoop om nog een paar weken het normale leventje te leven hier, ondanks dat de universiteiten hier de rest van het jaar dicht blijven, wat inhoudt dat mijn lessen op afstand gegeven zullen blijven worden. Hopelijk mogen we over een paar weken weer de straten op.

Ik kan me nog zó herinneren dat, op 31 december 2019, toen ik op de huisartsenpost zat te wachten op iemand die mijn gezicht kon hechten, omdat mijn hond het leuk vond om me te bijten, mijn moeder tegen mij zei: “Sharon, 2020 wordt jóúw jaar.” Misschien 2021, mam! Misschien 2021…

Reacties

Reacties

Buurtjes

Lekker blijven genieten. Het is zoals het is.
Xxxx

Kees-Jan

Hoi, jammer dat mensen zo snel negatief reageren: ik weet dat je op je plaats zit en je er helemaal happy bij voelt. Eigenlijk zouden die mensen jaloers op je moeten zijn... ? Blijf genieten en blijf zo positief, na afloop ga je zeggen dat 2020 echt jouw jaar is/was! Reken maar dat je in 2070 er nog steeds aan zult denken...
Fijne paasdagen!

Zuuuusss

Blijven genieten en lachen, dan ben je het mooist ❤️❤️❤️

Hielke

Als ik ook had kunnen blijven, had ik dat zeker gedaan, dus ik snap het heel goed. Hier in Nederland is ook weinig te doen verder! ;-)

Oma,opa

Een lieve zus heb je met een mooie tekst!! En gelijk heeft ze!!
Laat de negatievelingen maar kletsen, ze begrijpen het toch niet, maar jij blijft lekker positief en kunt genieten van het mooie Spanje (als je tijd hebt) Eerst weer een gezellige blog schrijven.
Het weer is hier nu prachtig, maar we blijven zo veel mogelijk binnen, bezoek krijgen we niet, of beter gezegd we laten niemand binnen.....
Vervelen doen we ons niet, hebben tijd tekort.Zit de meeste tijd bij opa, gezellig puzzelen, wordfeuden en wordcrexen.Leuk.Op tijd naar bed en op tijd opstaan. Opa wil elke dag 5 km. lopen, goed voor ons oudjes...
Lieve Sharon, warme groetjes ook voor je 3 jongens en hou ze onder de duim!!!????????????????????????

Papa

Vanmorgen nog live video gesprek met je gehad.
Geniet er elke dag van als je weer opneemt met een brede glimlach en positiviteit.
Alleen al die lach zorgt er voor dat ik me niet al te veel zorgen hoef te maken .....
Je regelt de zaakjes wel Sharon.....ben apetrots op je .
Hele fijne paasdagen.
Hou van je ❤️❤️❤️ papa

Saskia

Probeer idd te genieten en het is echt niet jouw schuld, niemand kon dit voorspellen!

Ik hoop voor je dat je toch snel naar huis kan!

Liefs Sas

Amber

Aaah Sharon lekker positief! Heeel goed! Als je weer terug bent gaan we lekker wandelen in Nederland! ☀️ Fijn Pasen! ??

Mama

Mooi dat je positief blijft, ik houd van jouw optimisme en van jou!
Tot in juli....fijn om je dan live te zien en al zin in al je verhalen en avonturen.
Je wordt gemist,
Liefs mams ?

Will

Mooi gezegd Sharon, doe je ding, dit nemen ze je nooit meer af, natuurlijk is dit een rare periode maar zoals ik jou ken ga jij niet bij de pakken neerzitten en maakt er altijd wel wat van. Ik ben trots op jou hoe je het doet daar ? Groetjes ūt Venroy

Harriët

Hoi Sharon, mooi om iets over je te lezen en zo te zien zijn dr bergen daar fantástisch. Het jaar verloopt dan misschien niet zoals je een paar maanden geleden had gehoopt of verwacht, Vandaag is wel jouw dag! Maak er wat moois van en dat lukt je zeker weer met zo'n positieve insteek. Liefs uit Odiliapeel

Truus

Sharon,
Aan al die lieve en mooie reacties heb ik niets toe te voegen.

Eline

Hey Sharon, ik kwam je blog toevallig tegen toen ik aan het googelen was naar de Biteri Hall. Wat onzettend leuk om dit te lezen, ik ga namelijk in februari precies hetzelfde doen als jij! Zou ik je misschien wat vragen mogen stellen via de mail? Ik hoor graag van je!

Sharon Hiep

Wat leuk om te zien dat mensen nog steeds mijn blog lezen. Natuurlijk mag je vragen stellen, ik beantwoord ze met plezier! Mijn mailadres is sharon.hiep@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!