sharoninmondragon.reismee.nl

Om lockdown van te worden (quarantaine: week 2)

A season of loneliness and isolations is when the caterpillar gets its wings. Remember that next time you feel alone. – Mandy Hale

Al een week en twee dagen leef ik in isolatie. In Spanje ligt alles plat: winkels zijn dicht, je mag niet meer op straat, naar school gaat heel Europa al niet meer en je mag alleen nog maar in je uppie de straat op. Dat weet ik, omdat de politie me nu al twee keer heeft aangehouden. Dit, omdat ik met iemand samen over straat liep, al liepen we wel met twee/drie meter afstand uit elkaar. Toch is dit verboden.

In Biteri Hall of Residence wonen normaal gesproken +- 150 studenten, nu zijn we nog met vier. Drie jongens en ik. Allemaal afkomstig uit een ander land (Colombia, India, Mexico en Nederland). We hebben elkaar, en dat is het. Naar werk of naar school gaan we niet meer; we brengen de dagen achter onze laptops door. We lezen boeken, schrijven in schriften, kijken series, koken, eten, douchen en slapen. Het lijkt bijna op vakantie, zou je denken. Toch zitten we hier met een heel andere reden.

Soms vraag ik me af of ik de juiste keuze heb gemaakt door te blijven. Het is soms echt even afwegen. Is het niet egoïstisch om te blijven, terwijl mijn ouders op hun tenen lopen in de zorg? Terwijl ik in Nederland in de ziekenhuizen nog iets zou kunnen betekenen, al is het maar poetsen, dingen aanvullen, wat dan ook? Ik moet op zo’n moment even de dingen op een rijtje zetten en mijn schuldgevoel wegdrukken. Sharon, je bent hieraan begonnen, je mag het afmaken, dus dat ga je ook doen!

De dagen hier zijn mooi; het zonnetje schijnt en ik zoek redenen om de deur uit te moeten. Ik loop naar de meest verre supermarkt, zodat ik kan genieten van lichaamsbeweging en van de buitenlucht. Als ik dan toch naar de supermarkt moet, dan loop ik liever iets langer, zodat ik even de omgeving in me op kan nemen. De parkjes liggen er verlaten bij. Het is zo frustrerend om door te moeten lopen en niet even te gaan zitten op het gras. Nee, dat gaat niet, want overal rijdt politie en ze willen weten waar je naartoe gaat of waar je vandaan komt. In beweging zijn, een bestemming hebben; het was nog nooit zo belangrijk.

Toch heeft het allemaal iets rustgevends: ik kan zelf bepalen hoe laat ik opsta, want de online lessen staan de hele dag open, vanaf 09:00 AM. Om 09:05 zit ik dus achter mijn computer, zodat ik alles zo snel mogelijk afheb. Daarna kan ik namelijk met vrienden en familie gaan bellen of Facetimen! Er zijn al veel mensen die me gebeld, geappt of gefacetimed hebben. Sommigen hebben zelfs al een tour gehad in deze grote Hall of Residence! Er zijn genoeg boeken die ik nog wil lezen, series die ik wil kijken, spelletjes die ik wil spelen. Er zijn genoeg dingen om over te schrijven in de dagboeken die ik vanaf dag één heb bijgehouden. We moeten het maar van de positieve kant bekijken, hoe lastig dat ook op sommige momenten is. Gelukkig bestaat school, want dat zorgt voor structuur en een dagelijks doel. Ja, ik ben heel erg blij dat er school bestaat.

Vrienden en familie zijn zo lief om mij spulletjes van thuis op te sturen. Zo zijn er twee boeken onderweg vanuit Nederland, want het postverkeer gaat gewoon door. Dan heb ik tijdens de vakantie, die ik in quarantaine door zal brengen, ook iets om te doen!

Ik weet het, mijn blogs worden op deze manier een beetje eentonig, maar er valt gewoon vrij weinig te vertellen. Tot en met 12 april is Spanje sowieso nog in een complete lockdown en ik zal dus ook niet heel veel avontuurlijks meemaken. Toch zal ik voor de gemoedstoestand van oma zo nu en dan een blog plaatsen, hè oma! ;)

MUCHOS BESOS XXXXX

Reacties

Reacties

Mama

Helemaal niet eentonig, jij verwoordt je gevoel, dat is eerlijk, menigeen zal zich kunnen vinden in jouw verhaal, Je doet t knap, rest mij alleen nog te zeggen dat ik trots op je ben!
Ik hoop dat je straks nog wat bonustijd krijgt om de plannen die er lagen in Spanje te vervullen.
Geniet van de noodgedwongen rust, structuur, het klimaat enz.
Tot gauw! ( online)
XXX! Dikke knuffel van mij, mama

Inge

Helemaal niet eentonig! Juist heel mooi geschreven, alweer. Als jij een boek gaat schrijven, ben ik de eerste (of in ieder geval één van de eerste) die het zal lezen. Dus Sharon, een vraagje. Wil je alsjeblieft een boek gaan schrijven? Dan hebben wij hier ook weer een dagbesteding ;-). En daar is oma zeker ook blij mee.
Geniet van alles wat je daar hebt. Dikke kus, Inge

Oma en opa

Wat lief van je dat ik weer een blog kan lezen??.
Je hebt je verhaal weer mooi verwoord. Heb wel een beetje medelijden met je omdat je met 3 jongens bent.Helpen ze goed mee in de keuken en kunnen ze goed koken? Zijn ze leuk? Zo leer je nog eens wat andere talen i.p.v. Spaans.Het zal wel allemaal Engels zijn.
Lieve Sharon je bent een zelfstandige meid, je redt het wel in dat Baskenland. Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je bent gebleven hoor, blijf maar studeren en na je studie kun jij weer anderen helpen!!!
Veel liefs van opie en oma.♥️♥️♥️

Kimm

Zussiee!

Heel mooi geschreven weer!
Jij boft maar met 3 jongens ?
Geniet er lekker van en wat goed dat jij positief blijft en er elke dag toch wat leuks van maakt!
Wij hopen dat je het pakketje leuk vind en dat die veilig aankomt op bestemming ❤️

Love you zuhus ??

Will

Heej Sharon, tja wordt voor jou misschien eentonig want iedereen zegt hier hetzelfde maar het is gewoon zo. Je schrijft fascinerend, zeker niet eentonig. Heftig hoe je daar nu moet leven, hier is het nog niet zo streng maar gaat zeker veranderen. Jij moet je zeker niet schuldig voelen, elke keuze die je maakt in je leven zitten nu eenmaal voordelen aan maar ook nadelen. En jij weegt dit af en kiest voor jouzelf de beste ?Hoop dat je ondanks deze situatie toch nog kunt genieten van deze mooie ervaring, kop op Sharon en liefs uit Venray. ?

Kees-Jan

Hoi. Fijn om weer wat van je te horen. Misschien geeft het troost dat wij hier ook niet veel meer kunnen doen dan jij daar. Gelukkig schijnt ook hier de zon, maar de temperatuur is een beetje lager (momenteel -2): blijf dus maar lekker daar...
Geniet van de rust, neem je momentjes en laat ons regelmatig horen hoe het met je gaat!
Groetjes!

Truus

Beste Sharon,
Hopelijk houd je het nog even vol. Zeeën van tijd hebben, maar geen keuzes hebben is niet altijd leuk.
Houd ons op de hoogte hoe het met je gaat.
Truus

Joris

Inderdaad, er is niets eentonigs aan je blogs! Vooral blijven schrijven, want dat is goed voor je en zeker ook voor ons. Laat het weten als je alle boeken, ook die onderweg zijn, uit gaat hebben: dan stuur ik je vanuit mijn collectie wat mooie romans naar je toe. En als je een keer een online college wilt ter verdieping en vermaak, of een online boekenbespreekclubje wilt doen, dan weet je me te vinden. :)
Groeten, hou je haaks, je doet het goed!
Joris

Karin Geerkens

Lieve Sharon, hoezo eentonig! Ondanks de ellende, inspirerend verhaal weer. Haal er ondanks alles het beste uit...leer ervan, ook deze ervaring neem je voor de rest van je leven mee. Het doet ons beseffen wat we eigenlijk allemaal hebben, wat normaal gesproken zo vanzelfsprekend is, is nu waardevol. Geniet toch maar van het zonnetje en de omgeving op je pad richting de supermarkt! En wat Inge ook al zei, leg je verhalen en blogs vast in een boekje! You never know!!
Liefs, Karin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!